공대광장

대학원

Total 1246

[공지]

2025학년도 2학기 학위논문 비공개 신청 안내 (12/8~17)

attach_file

Views 290

2025.10.02

학위논문 비공개(공표유보) 신청 안내 / Information on The Application Process for Embargo of Thesis     ■ 관련 규정 (Relevant regulations) - 「대학원학칙 일반대학원 시행세칙」 제59조의2(학위논문의 공표) (「Detailed Enforcement Regulations of the Constitution of the Graduate School (General)」 Article 59-2)     ■ 비공개 승인이 가능한 사유 (The conditions for approval by the relevant graduate school academic committee) - 특허출원예정, 군사상 비밀, 기타 부득이한 사유 (patent application, military security, and other unavoidable reasons)     ■ 신청서 제출 기간 (Application submission period) - 2025. 12. 08~ 17 까지 공과대학행정팀(공학관 101호) 제출 (기한 엄수)  - 신청자는 첨부된 양식을 작성하고 지도교수의 서명을 받아 주관대학의 행정팀에 제출하여 주시기 바랍니다. (Applicants should fill out the attached form and submit it to the administrative office of his/her department after obtaining the signature of their advisors)     ■ 안내사항 - 비공개를 선택한 경우에도 제출 논문의 서지사항(초록,목차 포함)에 대한 검색은 제공됩니다. 신청 가능한 비공개 기간은 3년 이내이고, 만료되는 시점에 추가로 2년을 연장 신청할 수 있습니다. (Bibliographic details (including abstract and table of contents) of the submitted dissertation will still be available for search even if the embargo is chosen. Embargo period which can be requested for is within three years, and additional two years of extension when it expires.)   - 기재된 논문제목은 반드시 최종으로 확정된 제목이어야 합니다. (The thesis title on the form must be the final one)       2025.10.02       공과대학장  

[공지]

[필수] 2025학년도 장애 인식개선 교육 안내(2025 Disability Awareness Education)

attach_file

Views 531

2025.05.12

장애학생지원센터에서는 「장애인복지법」 제 25조 및 「장애인고용촉진 및 직업재활법」제5조의2에 의거하여 장애인식개선 교육을 실시합니다. 본 교육은 보건복지부 교육 관리, 대학정보공시와 교육부 감사 등에서 이수 현황이 점검되고 있사오니, 본교의 구성원 여러분들의 적극적인 참여를 부탁드립니다.   - 다 음 -   가. 교육 내용: 장애인식개선 교육 (매년 1회 이수 필수)  ※ 법정의무 사항임으로, 교육 실시 의무 미이행 시 과태료 부과   나. 교육 대상: ① 학부와 일반대학원 : 재학 중인 모든 학생 ② 편입 및 재입학 : 재학 중인 모든 학생 ③ 특수·전문대학원 : 특수·전문대학원 소속 재학생 ④ 교원 : 전임교원, 비전임교원, 강사 등 모든 교원 본교와 타교에서 동시에 강의를 하시는 강사님의 경우, 타교에서 발급한 이수증을 제출하시면 본교에서의 해당 교육을 면제받으실 수 있습니다. ⑤ 직원 : 기획관리직, 일반운영직, 기술기능직, 일반기능직 등 모든 직원   다. 수강 기간: ① 학부와 일반대학원 : 2025년 3월 4일(화) ~ 2026년 2월 15일(일) 23:59까지 ② 편입 및 재입학 : 2025년 3월 4일(화) ~ 2026년 2월 15일(일) 23:59까지 ③ 특수·전문대학원 : 2025년 3월 4일(화) ~ 2026년 2월 15일(일) 23:59까지 ④ 교원 : 2025년 4월 1일(화) ~ 2025년 12월 31일(수) 23:59까지 ⑤ 직원 : 2025년 4월 1일(화) ~ 2025년 12월 31일(수) 23:59까지   라. 수강 방법: 온라인 교육 ① 고려대학교 LMS (https://lms.korea.ac.kr/) 접속 ② 우측 [포털 계정 로그인] ③ 상단 메뉴 중 [비정규 과정] > [강좌 검색] '2025 장애 인식개선 교육'> [신청] ④ [비정규 과정]> [강좌 수강 현황]>[학습하러하기] ⑤ [주차학습] 에서 수강 가능   마. 포털 내 교육 이수 확인 [학생] '포털-수업-교육이수현황조회'에서 조회 [직원, 교원] '포털-인사/급여-KU온라인교육이수현황'에서 조회   바. 문의 [서울] 장애학생지원센터 : 02-3290-1534 [세종] 장애학생지원센터 : 044-860-1957   붙임: 법정의무교육 및 교내권장 교육 이수 가이드 1부.  끝. - 2025 Disability Awareness Education - The Disability Student Support Center conducts disability awareness training in accordance with Article 25 of the Disability Welfare Act and Article 5(2) of the Employment Promotion and Vocational Rehabilitation Act. The completion status of this training is checked by the Ministry of Health and Welfare's education management, university information disclosure, and the Ministry of Education's audit, so we ask all members of the university to actively participate.   - Next -   A. Training content: Disability awareness training (required to be completed once a year) B. Training target ① Undergraduate and general graduate students: All students enrolled in the university Transfer and re-entry students: All students enrolled in the university Specialized and professional graduate schools: Students in specialized and professional graduate schools Faculty: All faculty members, including full-time faculty members, non-faculty members, and lecturers. If you are a lecturer who teaches at both our university and another university, you can submit a certificate of completion from the other university to be exempted from the training at our university. ⑤ Employees: All employees, including planning and management, general operations, technical and functional employees, and general functional employees   C. Course duration: ① Undergraduate and graduate students: March 4, 2025 (Tue) ~ February 15, 2026 (Sun) 23:59 Transfer and re-admission: Tuesday, March 4, 2025 - Sunday, February 15, 2026, 23:59 Special and professional graduate schools: Tuesday, March 4, 2025 ~ Sunday, February 15, 2026, 23:59 Faculty: April 1, 2025 (Tuesday) ~ December 31, 2025 (Wednesday) 23:59 Staff: April 1, 2025 (Tuesday) ~ December 31, 2025 (Wednesday) 23:59   l. How to take the course: Online training ① Access Korea University LMS (https://lms.korea.ac.kr/) ② Click [Portal Account Login] on the right ③ From the top menu, click [Irregular Course] > [Course Search] '2025 Disability Awareness Training' > [Apply]. ④ [Non-Regular Course]> [Course Confirmation]> [Go to Learning].    E. Check training completion in the portal [Students] Search in 'Portal-Classes-Education Completion Status' [Staff, faculty] Search in 'Portal-Personnel/Salary-KU Online Education Completion Status'   b. Inquiries [Seoul] Support Center for Students with Disabilities : 02-3290-1534 [Sejong] Support Center for Students with Disabilities : 044-860-1957   Attachment: Guide for completing statutory mandatory education and on-campus recommended education Part 1.     Translated with DeepL.com (free version)  

2025학년도 2학기 학위논문 비공개 신청 안내 (12/8~17)

attach_file

Views 290

2025.10.02

학위논문 비공개(공표유보) 신청 안내 / Information on The Application Process for Embargo of Thesis     ■ 관련 규정 (Relevant regulations) - 「대학원학칙 일반대학원 시행세칙」 제59조의2(학위논문의 공표) (「Detailed Enforcement Regulations of the Constitution of the Graduate School (General)」 Article 59-2)     ■ 비공개 승인이 가능한 사유 (The conditions for approval by the relevant graduate school academic committee) - 특허출원예정, 군사상 비밀, 기타 부득이한 사유 (patent application, military security, and other unavoidable reasons)     ■ 신청서 제출 기간 (Application submission period) - 2025. 12. 08~ 17 까지 공과대학행정팀(공학관 101호) 제출 (기한 엄수)  - 신청자는 첨부된 양식을 작성하고 지도교수의 서명을 받아 주관대학의 행정팀에 제출하여 주시기 바랍니다. (Applicants should fill out the attached form and submit it to the administrative office of his/her department after obtaining the signature of their advisors)     ■ 안내사항 - 비공개를 선택한 경우에도 제출 논문의 서지사항(초록,목차 포함)에 대한 검색은 제공됩니다. 신청 가능한 비공개 기간은 3년 이내이고, 만료되는 시점에 추가로 2년을 연장 신청할 수 있습니다. (Bibliographic details (including abstract and table of contents) of the submitted dissertation will still be available for search even if the embargo is chosen. Embargo period which can be requested for is within three years, and additional two years of extension when it expires.)   - 기재된 논문제목은 반드시 최종으로 확정된 제목이어야 합니다. (The thesis title on the form must be the final one)       2025.10.02       공과대학장  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5